Coördinator/business controller Financiën & Control

Werkuren: 
Sluitingsdatum: zondag 28 juli 2024
Opleidingsniveau: HBO+/WO

Solliciteer direct

Het team F&C is onderdeel van de directie Bedrijfsvoering en Dienstverlening en houdt zich bezig met vraagstukken binnen deze taakvelden. Het team bestaat uit circa 30 medewerkers, variërend van medewerkers financiële administratie, functioneel beheerders tot beleidsmedewerkers planning en control en financieel adviseurs.

We kunnen het team indelen in een cluster financiële administratie en een cluster advies. Binnen het cluster advies zijn ruim 20 adviseurs werkzaam. Om hen goed (inhoudelijk) te begeleiden en voldoende aandacht te geven qua ontwikkeling zijn we op zoek naar 2 nieuwe coördinatoren/business controllers. Elke coördinator begeleidt dus circa 10 collega’s met diverse ontwikkel-, ervarings- en functieniveaus.

Dit ga je doen
Als coördinator/business controller ben je met jouw senioriteit op financieel/procesmatig gebied bij de gemeente in staat strategisch te adviseren aan het college, management en projectleiders. Tegelijk voel je je comfortabel bij het coachen en begeleiden van je financiële  collega’s.

In je rol snap je het politieke spel en doorgrond je gemakkelijk beleidsterreinen. Je zorgt ervoor dat het management en het bestuur goede beslissingen kunnen nemen op basis van analyses, business cases en toekomstscenario’s. Dit doe door verbinding te maken met de beslissers en ze in het gehele traject mee te nemen in je advies.

Je kijkt vooruit, adviseert breed en kijkt daarbij nadrukkelijk verder dan de financiële aspecten. Als business controller signaleer je problemen, herken je belangrijke informatie en leg je verbanden tussen gegevens. Je betrekt ideeën uit verschillende disciplines en de organisatie bij het oplossen van een probleem. Hierin onderzoek je alternatieven om zo een oordeel te vormen.

Ook toon je initiatieven om het werk te vergemakkelijken. Je pakt je verantwoordelijkheid om financiële processen en producten te verbeteren. Daarin komt jouw kennis van business control en blik vanuit klantperspectief sterk naar voren. In je werk adviseer je teamleiders en directieleden over hun bedrijfsvoering. Je zorgt voor financiële beheersing.

Tevens signaleer je kansen en risico’s en adviseer je hier ongevraagd en gevraagd over. Je wordt betrokken bij diverse vraagstukken op het gebied van bedrijfsvoering, financiën, processen, organisatieontwikkeling en capaciteit.

Wie ben jij
Je bent communicatief sterk en bent gedreven om resultaten te boeken. Je bezit goede adviesvaardigheden en hebt een proactieve houding. Je bent daarbij een echte teamspeler die vasthoudend en kritisch is. Het is belangrijk dat je initiatief durft te nemen, van aanpakken weet en de samenwerking opzoekt. Je functioneert goed onder druk en je bent sterk in plannen, organiseren en prioriteren.

Dit neem je mee

  • Je hebt een afgeronde opleiding op Hbo/WO niveau op financieel-economisch gebied.
  • Je hebt 3-5 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie bij een gemeente of anders binnen de overheid.
  • Je hebt ervaring in het adviseren op strategisch en tactisch niveau (bestuur en management).
  • Je bezit uitstekende communicatieve- en adviesvaardigheden.
  • Je bent een stevige persoonlijkheid en hebt bij voorkeur bewezen ervaring in de advisering aan teams en het coachen van collega’s. Daarnaast ben je in staat om proactief en initiatiefrijk binnen je eigen vakgebied te werken.
  • Ervaring met deelnemingen, investeringen en grondexploitaties is voor deze functie zeker een pré. 

Dit bieden wij

  • Een dienstverband van 32-36 uur per week.
  • Een salaris van maximaal € 5.997 bruto per maand bij een 36-urige werkweek (functieschaal 11, salaristabel per 1 januari 2024).
  • Je krijgt een tijdelijk dienstverband voor één jaar. Bij goed functioneren, zetten we na dit jaar het contract om in een vast dienstverband.  Heb je nu al een vast dienstverband bij ons dan behoud je dit vaste dienstverband.
  • Je bouwt een individueel keuzebudget op van 17,05%. Dit kun je inzetten voor extra salaris, meer vrije tijd, korting op je sportabonnement of de aanschaf van een fiets.  
  • Je werktijden deel je zelf in met veel flexibiliteit, want een 9 tot 5-baan hoeft niet voor iedereen te werken. En voor je persoonlijke ontwikkeling doe je zelf voorstellen. Hiervoor stellen we jaarlijks een budget beschikbaar. 
  • Een reiskostenvergoeding hoort ook bij de voorwaarden. We werken hybride waar dat kan, dat betekent een deel van de tijd thuis en een deel op kantoor.  

Solliciteer
Geef je carrière Vlissings karakter en solliciteer voor maandag 29 juli 2024 via de solliciteren button. Wil je graag meer weten over deze functie, dan kun je contact opnemen met Leo Riemens, Concerncontroller (telefoonnummer 0118-487250).

Een assessment kan onderdeel uitmaken van de procedure. 

Planning 
Gesprekken met de sollicitatiecommissie worden in overleg met jou ingepland. 

Solliciteer direct