Melding openbare ruimte
Een stad schoon, heel en veilig houden doen we samen. Valt u iets op in de openbare ruimte? Bijvoorbeeld zwerfvuil, een scheve lantaarnpaal, een losliggende stoeptegel of een onveilig speeltoestel? Meld het de gemeente!
Dit kan naast het melden via onze app 'BuitenBeter' ook via de 'MijnGemeente APP' en de QR-codes op verschillende objecten in de stad.
Melding via app BuitenBeter
U kunt uw melding doorgeven in onze app BuitenBeter. Zie rechtsboven: 'Nieuwe Melding'. U kunt ook zien of de melding al bekend is bij de gemeente en wat de bijzonderheden zijn.
Melding via de 'MijnGemeente APP'
Met de gratis te downloaden 'MijnGemeente APP' voor de smartphone of tablet, kunt u meldingen over de openbare ruimte op elk tijdstip van de dag doorgeven. Voor uw gemak hoeft u alléén de 1e keer uw persoonsgegevens in de APP in te voeren. Via uw smartphone geeft u de locatie, omschrijving en persoonlijke gegevens met een paar simpele handelingen door. U kunt ook een foto meesturen, zodat direct duidelijk is wat er aan de hand is.
Melding via QR-code
Meldingen over de openbare ruimte kunt u ook doen via een QR-code. Diverse objecten in de openbare ruimte zijn voorzien van een QR-code. Als u deze scant, kunt u rechtstreeks een melding doorgeven over het betreffende object. U hoeft dan geen locatiegegevens meer in te vullen en wij kunnen als gemeente (of het bedrijf dat namens de gemeente het onderhoud uitvoert) veel sneller ter plaatse zijn.
Afhandeling meldingen
Uw melding wordt binnen 2 werkdagen beoordeeld. Is er sprake van acuut gevaar, dan wordt het probleem direct opgelost. Binnen 2 weken wordt u geïnformeerd over de afhandeling van uw melding. U kunt uiteraard ook zelf naar de afhandeling van uw melding informeren bij het Klantcontactcentrum van de gemeente. Bewaar daarvoor het meldingsnummer dat u heeft ontvangen als bevestiging van de melding.